Poitiers

1 juni 2019 - Poitiers, Frankrijk

Na een heerlijk ontbijt weer op de fiets naar Poitiets. Een prachtige route met in Chattelrault de kerk met standbeeld van St. Jacques. Natuurlijk even gekeken en een stempel gehaald. Langs de Pont Henri V, vroeger de brug St. Jacques waarover de pelgrims kwamen naar de kerk. Even verder bij Vieux Poitiers de oude Romeinse ruïnes bekeken van een grote stad met amphitheater voor ca 10.000 man. Weer verder via Dissay met mooi kasteel, en daar hadden we er veel van op deze route. In Poitiers eerst maar n biertje, het is dik 26 graden en de hele dag zon. Naar de Notre Dame en toeristenburo voor nog n stempel en hulp bij t vinden van de Halte Jacquaire. Gelukkig ook weer gelukt want alle hotels zitten vol. Vandaag 60 km gefietst en de TGV geboekt van Bordeaux naar Parijs + bus naar Amsterdam. Dus nog een stukje te gaan!

1. Jan Blok:
    1 juni 2019
    Heel erg bedankt dat we mee mogen genieten van jullie pelgrims fietstocht langs de mooie plekjes in Frankrijk waar je met de auto beslist niet langs komt. Op naar Bordeaux
  2. Peter:
    6 juni 2019