Santiago de Compostela

18 juni 2023 - Santiago de Compostela, Spanje

Tegen achten op de fiets voor de laatste etappe! Het heeft vannacht flink geregend maar t is nu droog. In Arzua ff ontbijten. Helaas begint het weer te regenen en fietsen we 23 km en dik 1,5 uur in de stromende regen🌧️. In Touro aan de koffie met wat lekkers erbij, het is tenslotte zondag. Even opwarmen en weer door. In Loxo nog een stempel gehaald, het regen t nog n beetje. Dan nog n paar pittige klimmetjes! En afdalingen, maar die doen we rustig aan ivm de natte weg, soms met modder er op. Dan nog door Arins, 2 km klim 7%😅 en dan fietsen we Santiago binnen. Door kleine steile straatjes, maar ff lopen, worden we naar de kathedraal geleid. Op het plein is het druk! En daar staan we dan, met een tevreden gevoel, we hebben het toch maar even gedaan! Maar ook een dubbel gevoel, dit is het dan, klaar, morgen geen tassen pakken, op tijd er uit en op de fiets…. Na de foto’s eerst maar n drankje. Ruurd z’n familie komt om de hoek, we maken kennis en nemen ook afscheid. Samen het certificaat ophalen en bijkletsen in de Nederlandse kamer van het St. Jacobs Genootschap. Dan op naar ons hotel, ff bijkomen. We lopen nog een keer de stad in langs de kathedraal, de reis moet nog bezinken. Het was een hele mooie ervaring! Maar voor nu wel even genoeg gefietst: 1200 km in 19 dagen! We vliegen donderdag terug naar Bordeaux en blijven nog n paar dagen in Santiago.
Alle volgers bedankt, ook voor de leuke reacties. Wie weet tot n volgende trip😉

1. Peter:
    19 juni 2023
    Proficiat met het behalen van jullie einddoel.
    👏👏👏