Cebreiro- Alto do Poio-Sarria

15 juni 2023 - Sarria, Spanje

Na een rustige en goede nacht goed acht uur weer op weg. We starten op 680 mtr en moeten in 8 km naar 1300 mtr!😅 blijkt zelfs 1330 mtr te zijn. We hebben wel 3-4 km moeten lopen, t was voor ons te steil. Maar niet alleen voor ons, er liepen meer fietsers. En ja met E-bike voelt toch als vals spelen, en die waren er ook genoeg! Om een uur of 10 koffie gedronken in La Laguna, nog 120 mtr naar de top( blijkt dus 150 mtr te zijn😳)Maar… om 10.42 zijn we dan toch in Cebreiro op 1335 mtr! Wat een fantastisch uitzicht en een geweldige prestatie al zeggen we het zelf. Dan weer een kleine afdaling naar 1240 mtr en door naar Alto do Poio op 1335 mtr. Ff n drankje en sandwich gedaan en natuurlijk foto’s gemaakt. Dan 12 km afdaling naar Triacastela, we fietsen door naar Samirs, hier is niets te beleven dus we besluiten door te trappen naar Sarria. Leuke stad en een hele mooie hostel. Het biertje was zeer zeker verdiend 😉 Vandaag 56 km gefietst en zowel Zwitsers, Oostenrijkers, Canadezen, Nederlanders en de het oude Franse mannetje weer tegen gekomen die bij ons sliep in Ponferrada.
Nog een kleine 130 km naar Santiago!