Lestedo (Portos)

16 juni 2023 - Portos, Spanje

Na een goeie nacht in Sarria weer op weg, meteen een klim van 5 km tot 7%. We fietsen door een groene omgeving met veel landbouw, voor t eerst weer zwart bonte koeien en varkensstallen. Na 10 km een klim van 2 km tot 8%, dan koffie in Portimarin. De oude stad ligt op de bodem van het stuwmeer, de hele stad inclusief kerk is herbouwd hoger op de helling. Dan volgt een klim van 12 km, de 1e km ca 10%! Daarna 5-7%. Het is warm, ca 27 gr dus het regent (zweet😅) op de stang! Boven maar ff n colaatje en dan door naar Porto’s waar we de auberge willen boeken, helaas vol😥 Na 1 km een leuk hotelletje gevonden waar we vanacht blijven. Nog een goeie 80 km naar Santiago. Vandaag ca 45 km gefietst met 870! hoogtemeters.

Na het douchen is er een pelgrim met een lekke band, Samson uit Westmalle, je weet wel van t lekkere bier😉 Ruurd en ik hebben ff geholpen z’n voorband te wisselen. Samson is een Pakistaan die al heel lang als tolk in Belgie woont en voor t tweede jaar de Camino fietst!

1. Sjoerd:
    16 juni 2023
    De groeten maar ff aan Asterix en Obelisk

Mooie foto’s
  2. JB Schriemer:
    16 juni 2023
    Tjonge jonge wat een reis .
    Jullie zullen het straks missen 😀 .
  3. Peter:
    17 juni 2023
    Mooi dat jullie ff de helpende hand bieden aan mensen welke het bandenplakken nog niet helemaal onder de knie hebben. Way to go to SdC. Zondag/maandag arrivee?
  4. Gerrit Lam:
    17 juni 2023
    “Bemin je naaste als jezelf”, een ware pelgrims gedachte en dan ook nog geholpen worden door twee Nederlanders. Het kan niet mooier!
    GALICIA zo mooi!!