Cruz de Ferro - Ponferrada

13 juni 2023 - Ponferrada, Spanje

Helaas geen ontbijt in onze herberg, dus toen maar bij de buren ontbeten 😉 goed acht uur weer op weg.de eerste 10 km lichte tot matige klimmetjes, vanaf Rabanel begint het meer te stijgen. Harde wind en koud! Maar we trappen lekker door en zijn om 10.19 boven bij Cruz de Ferro! Een speciaal moment en een belangrijke mijlpaal op onze reis, dit is met dik 1500 meter het hoogste punt. Het is er druk. Na een half uurtje weer verder en na 2 km in Manjarin, een ruïne dorp dat sinds de jaren 60 verlaten is, koffie gedronken bij een vriendelijke dame die er koffie etc pverkoopt vanuit een caravan. Ernaast een afdakje waar de houtkachel brandt, ff opwarmen. Dan nog een korte klim en naar beneden! Zo’n 12-13 km steile afdaling, niet Annelies haar ding! In Molinaseca, we zijn dan dik 900 mtr afgedaald, lekker aan een bord spaghetti. Zo’n schijnt en t is lekker warm. We fietsen door naar Ponferrada waar we slapen in de donativo herberg. Vandaag 46 km gefietst, en   680 hoogtemeters.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sjoerd:
    13 juni 2023
    De laatste loodjes op weg naar Santiago

Succes
  2. Oene K. Schriemer:
    Thkx! Komt goed
  3. Gerrit Lam:
    13 juni 2023
    Geweldig mooie etappe! Foto’s zijn schitterend.
    Veel klimwerk, jullie hebben vast al echte wielrennerskuiten 🚲 🦵🦵
    Cruz de Ferro magisch punt op de Camino!
  4. Oene K. Schriemer:
    Ja zeker! Was prachtig, maar er komt er nog een van 1330 mtr😅