Tours

29 mei 2019 - Tours, Frankrijk

Vanochtend rond 9 uur vertrokken uit Blois. Best nog koud ondanks dat t mooi weer is. Weer langs de Loire, maar de omgeving is n stuk mooier dan eerst. We gaan de druivenstreek in en er zijn overal Caves waar je wijn kunt proeven en kopen. Dit hebben we uiteraard ook gedaan😉. We slapen vanacht bij de zusters in t klooster bij de basiliek St Martin in Tours. Annelies dacht waar we nu weer terecht komen😟 Maar dat valt mee, eigen kamer met alle voorzieningen, avondeten inclusief fles wijn en ontbijt voor €30 p.p. De zusters nog wel even geholpen om n pallet met dozen wijn in de voorraadkelder te sjouwen, waren die ook weer blij! Tours is n bruisende en gezellige stad, kunnen we helaas vanavond niet lang van genieten want we moeten om half tien binnenzijn. Nou ja dan maar tegelijk met de zusters naar bed na t avondgebed. Oh ja, of wij St Martin wel kenden, nou ja maar uitgelegd dat dit als protestant niet echt t geval is. Morgen weer verder!

1. Maaike Blok:
    29 mei 2019
    Super deze contacten. Lekker slapen vannacht.😘😘
  2. Peter:
    30 mei 2019
    Mooi verhaal van deze etappe. En inderdaad ook een mooie streek om in te verkeren. Bon Voyage
  3. Sjoerd:
    30 mei 2019
    Prachtig om jullie zo te volgen, en een stichtelijk woord is ook niet verkeerd
    Bon voyage
  4. Jan Blok:
    30 mei 2019
    Dan kun jij niet meer stuk bij de zusters nadat jij ze geholpen hebt met sjouwen. Maar leuk omdat mee te maken. En succes met jullie verdere tocht.
  5. Jb schriemer:
    Bedoelden de zusters niet St Martinus die kennen we natuurlijk wel 😁