Burgos

8 juni 2023 - Burgos, Spanje

Vanmorgen om 7 u aan t ontbijt en rond 7.40 op de fiets. Het is weer lekker bewolkt maar wel met n stevig windje, tegen natuurlijk. Echt over t platteland, veel van de aangegeven koffietentjes zijn dicht, dus pas na zo’n 33 km een bakkie. Het gaat lekker, we slingeren wat rondom de drukke verkeersweg N120, soms kan t niet anders en fietsen we er 2-3 km op, geen veilig gevoel. Om 13 u in Burgos, eerst n stempel gehaald en toen de herberg opgezocht, t was er al druk. Daarna eerst ff wat eten, dat was er wat bij gebleven. Vandaag ca 63 km gefietst met 628 hoogtemeters. Hoogste top vandaag 1022 mtr. Onderweg de nodige Nederlanders op de fietst tegen gekomen.

1. Gerrit Lam:
    9 juni 2023
    Prachtig! Het gaat lekker zeg!
    Prachtige Kathedraal van Burgos.
    En nu de MESETA op! Lange, kale Spaanse hoogvlakte. Of zoals ze daar zeggen: de Meseta het is daar 9 maanden winter 🥶 en 3 maanden HEL(vanwege de extreme hitte) 🥵 Ik hoop dat jullie daar net wat tussendoor fietsen! Succes kanjers út Sibrandamoeiluk!