Dag 10

12 september 2018 - Tugny-et-Pont, Frankrijk

Wat weer een prachtige dag!! Na ons ontbijt genuttigd hebben samen met Australische en Engelse mensen zetten we ons toch voort in een toen nog erg mistig Frankrijk. Snel brak de zon door en fietsten we heerlijk op het Franse platteland....nou geheel plat 🙈. Al snel werden onze bovenbenen stevig op de proef gesteld, maar wat zie je zoveel meer als je op de fietst bent. Vele fazanten en een groepje reeën kruisten ons pad.  Ook een ijsvogeltje mogen zien fladderen. In Honnecourt Sur Escaut even de burgemeester bezocht, helemaal in zijn nopjes zette hij een stempel in onze pelgrimspad paspoort.  En we kregen een potje honing( homemade) van hem mee. Ook de bron waaruit de Schelde ontspringt bezocht, nauwelijks voor te stellen dat die in ons land zo groots uitmond. Via vele uitgestorven stille dorpjes waar veel gesloten is, gelukkig toch een boulangerie kunnen vinden. Kregen een heerlijk bakje koffie van de bakkersvrouw en de gekochte broodjes gingen erin als zoete koek 😁. In Saint - Quentin even het stadje in, een enorme basilique bezocht. Ook hier een stempel kunnen bemachtigen. Na een poosje “vlak”, naast het kanaal te hebben mogen fietsen toch nog even flink in de benen om op onze slaapplek te komen......wat weer een prachtige plek. Eten en drinken mag je gewoon uit de koelkast of kast pakken en je mag doneren wat je ervoor over hebt! En dan onze slaapplek vannacht tussen papieren lakens in een caravan 🙈! Maar de plek is magisch 😍!!  Onze rit vandaag was weer 60 km, wat maakt dat we al ruim 750 km hebben gemaakt.

1. Maaike Blok:
    12 september 2018
    Wederom een prachtige beschrijving van jullie reis. Wij ik kan hier enorm van genieten.!! Eerdere avond zitten wij vol spanning in afwachting wat zijn onze 🚴‍♀️🚴 nu weer tegen gekomen.!! Ook de foto's zijn prachtig.!! Straks maar weer lekker slapen onder de papieren lakens en dan morgen maar weer veilige 🚵‍♀️🚵 kilometers gaan maken. Y love you all. 😙😚
  2. Maaike Blok:
  3. Jan Blok:
    12 september 2018
    Super hoor en hopelijk zat er iets in de kast of koelkast wat jullie lekker vonden. En het potje honing als relatie geschenk bewaren natuurlijk. Nog veel veilige km toegewenst. Pap
  4. Sjoerd:
    12 september 2018
    Mooie verhalen van een mooi tochtje
    Thuis mag je toch ook alles uit de koelkast pakken😜
    Bon voyage
  5. Peter:
    13 september 2018
    Mooie weergave van dag 10. Papieren lakens??? Ut mut ok niet gekker wurre....lekker genieten nog maar even....Bonne Route
  6. Joop:
    13 september 2018
    De route's worden wel korter zo nu en dan, zeker toch wel een aanslag op de spieren elke dag heuvels en dalen te pakken, geniet ervan !!
  7. Jacob:
    13 september 2018
    mooie route en leuke foto's, goed bezig jullie tweeën