Dag 9

11 september 2018 - Banteux, Frankrijk

Een vroegertje vanmorgen, om kwart voor 9 al op de fiets na een prima ontbijt met eigen gemaakte jam, puddingtaart en yoghurt. We werden vriendelijk uitgeleide gedaan: bon voyage. Een bijzondere plek, met vooral veel oude spullen.....🙈. Al snel bereiken we Warlaing waarna de klimmetjes begonnen! Warm, zonnig en een harde tegenwind! Om half één arriveerden we in Cambrai waar we ons de crêpes goed lieten smaken. Na Cambrai richting Banteux, waar we bijna een aanrijding hadden met een slang die over de weg kringelde 😬. In Bonavis onze slaapplek voor vannacht opgezocht, een gigantische boerderij met historie. O.a woonplek van Mozart geweest, en we slapen ook nog eens op zijn oude kamer. Ook kregen we van de eigenaresse het één en ander te horen over de historie van deze boerderij. En ze was zo lief om ons naar de dichtbijzijnde eettent te brengen anders hadden we met lege maag naar bed gemoeten. Zitten echt in de middle of nowhere ... heel veel is dicht of opgeheven. Vijf kilometer lijkt niet ver, maar als het continu klimmetjes zijn......valt het erg tegen. Vandaag weer 68 kilometer weggetrapt, meer up dan down. Voor morgen onze slaapplek reeds geboekt, 50 kilometer is de bedoeling. En er moet ook gesmeerd worden want onze koppies, armen en benen zijn aardig rood geworden vandaag!

1. Maaike Blok:
    11 september 2018
    Helemaal super wat jullie vandaag weer mochten beleven.!! Het is en blijft toch top en een hele prestatie🚵🚵‍♀️
    Ik hoop dat jullie na een nacht in de slaapkamer van Mozart lekker uitgerust weer wakker mogen worden en dan morgen weer op jullie fietsjes mogen gaan klimmen voor de volgende rit.!!!! Voor straks lekker sliepe en heelveel succes voor morgen.!! 💋😘
  2. Jan Blok:
    11 september 2018
    Zou ik als als jullie was maar een muziekje van Mozart draaien kun je lekker ontspannen op gaan slapen. En heeft Oene zijn Belgisch biertje erg gemist vanavond of was her daar ook wel te krijgen. Ik moet me 9 okt pas melden in het ziekenhuis dus we kunnen er nog even tegenaan wat ik wel heel jammer vindt maar is niet anders. Hoe is het met jou hiel vandaag gegaan was het uit te houden. Wij zijn nu een nachtje thuis morgen weer naar Torentjeshoek. Jullie morgen weer lekker fietsen heuveltje op en op en op en er maar 1 keer af. En dan komen de bergen volgend jaar nog. Succes We love You.
  3. Peter:
    12 september 2018
    Slangen zijn niet zo mijn ding. Goed bezig samen zo. Bonne route
  4. Alie Bootsma:
    12 september 2018
    Mooie verhalen Oene en Annelies. Bergie op, bergie af is mooi....., maar ook een tikkie zwaarder natuurlijk! Knap hoor, wat jullie doen. En wat treffen jullie het met het weer zeg! Nog veel plezier samen en geniet van al het mooie wat je tegenkomt.
    Groet van jan en alie