Dag 8

10 september 2018 - Rosult, Frankrijk

We zijn inmiddels een week onderweg en vandaag Frankrijk binnen gefietst. Maar niet voordat we de laatste kilometers in Belgie heuveltje op met 10 km/u en heuveltje af met soms 40+ km/u  via Tournai hebben verlaten. Uiteraard langs de kerk van St. Jacques alwaar een stempel gehaald. We treffen het tot nu toe enorm met het weer, vandaag ook weer 20-25 gr. Vandaag ca 65 km gefietst. Nu in Rosult in een Chambre d’hotes, net of je minstens 50 jr terug in de tijd gaat, zie de foto van de antieke Citroen uit 1932!, er staat ook nog een Traction Avant in de schuur! Intussen hebben we het vervolg van de reis bekeken. Om Tours te halen moeten we flink nog 530 km doortrappen, dan nog via Parijs weer naar huis, nog eens 266 km. Het oorspronkelijke plan om via Tours naar Parijs te fietsen lijkt ons te veel van het goede.  Nu eerst op Compiegne aan, nog ca 160 km. We denken erover om dan door te fietsen naar Parijs, nog zo’n 105 km. Dan zijn we nog n dag of vijf-zes onderweg. Eerst maar zien hoe het verder gaat deze week. We hebben tenslotte ook vakantie😉

1. Jan Blok:
    10 september 2018
    Ik vind het super wat jullie doen en zou het ook wel mee willen maken wat jullie zoal tegen komen onderweg. Maar 15/20 km is voor mij ver genoeg maar ik geniet wel van wat jullie beleven. Nog maar even doorzetten want het is iets unieks wat jullie doen. Wij gaan morgen even naar huis de post nazien en mam naar de bieb en ik naar de kapper en de was boven hangen. Deze week wordt nog niks met ziekenhuis mam heeft vanmo gebeld maar nog niet ingepland. Maar wij vermaken ons nog goed hoor. Liefs en een dikke duim voor jullie.
  2. Maaike Blok:
    10 september 2018
    Lieve kinderen fijn dat jullie al zover 🚲🚲zijn en nu maar eerst lekker eten en een goede nachtrust doet dan ook weer wonderen.!!!!
    Met alle respect voor jullie uitdaging deze vakantie. 👍🏻👍 Maar blijf ook vooral genieten van elkaar. 😘😘
  3. Annie Lam:
    10 september 2018
    Naar Parijs fietsen is ook al een heel eind. Dat jullie genieten dat is het allerbelangrijkste en dat doen jullie zeker zo te horen en te zien. En door de verhalen kunnen wij meegenieten.
  4. Peter:
    11 september 2018
    Gaat lekker! Voor mij geen probleem om jullie op te halen in Parijs, dus puik plan. Valt nog mee dat pas op dag 8 de kilometers langer beginnen te lijken! Butttt you can do this😘
  5. Jacob:
    11 september 2018
    Doorzetten Oene
    Planningen kloppen nooit zoals je weet