Dag 11

13 september 2018 - Compiègne, Frankrijk

Na een nacht goed slapen en een sober pelgrimsontbijt rond 9 uur weer op de fiets. Het is de hele dag zwaar bewolkt en vanochtend echt koud! Rond half elf eerst maar aangestoken voor 2 heerlijke bakken koffie. Het blijft heuvelachtig maar de hellingen zijn minder steil en we fietsen meer door bosachtig gebied. In Noyon de kathedraal bezocht en een stempel ontvangen op deze bijzondere plek. Wat een bebouwing rondom de kerk en wat een groot komplex in dit kleine stadje. Blijkt dat Karel de Grote hier in 768 tot koning van dit deel van Frankrijk is gekroond. Een paar kilometer verder in Ourscamp de resten van net zo’n indrukwekkende abdij. Het blijft bijzonder dat de kerk zoveel macht en rijkdom had. Dan weer verder over en langs de Oise naar Compiegne waar we net na drie uur aankomen. De 64 km zijn vlot weggetrapt. Ff douchen en een hapje eten in de stad. Ook hier een groot paleis, veel kerken en historische gebouwen. Morgen op naar Parijs waar we zaterdag verwachten aan te komen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maaike Blok:
    14 september 2018
    Ha lieve luitjes weer een stukje geschiedenis en wat jullie zo onderweg zien en beleven. Het schiet nu al aardig op jullie vakantie. Al dik over de helft maar natuurlijk hebben jullie een schat vergaard aan mooie ervaring en indrukken die jullie nu vanaf jullie 🚴‍♀️ 🚴‍♂️ hebben bekeken. Heel veel succes en veilige kilometer’s. 😍😚
  2. Jan Blok:
    14 september 2018
    Zo nu zal ik ook nog even reageren en ik hoop voor dat jullie weer op de fiets zitten. Wat een belevenis voor jullie om zo je vakantie te besteden en alles wat jullie onderweg tegen komen en al die verhalen echt prachtig om mee te beleven hoor. Jullie vandaag weer veel fiets plezier wij doen het met wat minder hoor gisteren 23 km wat ik voor mam knap vond en voor mij op dit moment ook genoeg is hoor. Jullie op naar de voorsteden van Parijs en genieten weer onderweg. Pap.