Dag 12

14 september 2018 - Saint-Witz, Frankrijk

Weer een dag met het kont op het zadel 💪🏽. Na het ontbijt nog even Compiègne in voor de broodnodige proviand en bij de Office de Tourisme voor een stempel in het pelgrimspaspoort. Al snel doken we de bossen in en waanden we ons alleen op de wereld. Wat een pracht en dan al die bosgeluiden. Kilometers bospaden, af en toe of road. In Vaucelles een koffie genuttigd, waar de rest in het plaatselijk café al aan de drank/flessen wijn zat 🙈. Goh wat een geluk dat we verstandig waren want al gauw kwam er een klim van 2 kilometer richting Néry. Voorbij Néry volgde de route over een landelijke weg door glooiende akkers en velden. In de verte zagen we al een kasteel boven alles uit steken niet wetende dat we daar ook uitkwamen......ach een heuveltje van 9% daar draaien we onze hand niet meer voor om 😓😅. Na flink gehobbeld te hebben over een keiweg.....wat hebben we degelijke fietsen, kwamen we Montepilloy voor het eerst een routebordje “Parijs” tegen, foto momentje! Na een klein ommetje om ook de abdij in Fontaine-Chaalis te bezoeken, kregen we nog een aantal heuveltjes voor de kiezen 😅. Na 56 km nu in het zonnetje aan een welverdiend biertje bij onze slaapplek voor vannacht. In totaal nu 873 km gefietst.

1. Maaike Blok:
    14 september 2018
    Hartstikke mooi deze blog. En de foto’ spreken voor zich wat jullie zo al onderweg tegen zijn gekomen. Super hoor nu jullie wel verdiende pils of wijntje en dan lekker even eten en slapen. Voor morgen 🚴‍♀️🚴‍♂️ weer vele veilige kilometers. Liefs mam 😚😘